Bicara Seorang Pemuda :

Posted by Harris Saturday, June 13, 2009
Assalamualaikum

(Walaupun demikian), ada juga di antara manusia yang mengambil selain dari Allah (untuk menjadi) sekutu-sekutu (Allah), mereka mencintainya, (memuja dan mentaatinya) sebagaimana mereka mencintai Allah; sedang orang-orang yang beriman itu lebih cinta (taat) kepada Allah dan kalaulah orang-orang yang melakukan kezaliman (syirik) itu mengetahui ketika mereka melihat azab pada hari akhirat kelak, bahawa sesungguhnya kekuatan dan kekuasaan itu semuanya tertentu bagi Allah dan bahawa sesungguhnya Allah Maha berat azab seksaNya, (nescaya mereka tidak melakukan kezaliman itu). - al-Baqarah (2:165)




Nampak baik. Nampak 'abid. Nampak alim. Indah hati mengenang , indah mata memandang. Si Hawa bertudung labuh , menutup aurat. Si Adam pula beserban dan berjubah.

Apakah gunanya jika kita berjubah , berserban , berpurdah , berhijab labuh , hanya sekadar untuk menyejukkan pandangan manusia ? di sebalik Qalb nya , hmmf ... Terpahat nafsu untuk mencari pasangan bermanja walaupun bukan mahramnya. Menutup aurat semata-mata meraih pandangan manusia. Memukau dengan keindahan. Syarat menggapai ikatan yang murni hancur berderai tatkala perangai bagai tiada maruah.


Untuk renungan Bersama.~

0 comments

Post a Comment